Tu się nie tylko mówi…

Zajrzałam dzisiaj na Facebooka, zobaczyłam materiał mówiący o tym, że w Chęcinach rozpoczynają się prace przy budowie Parku Miejskiego. Niby nic takiego, bo przecież w całym kraju coś się buduje, coś oddaje do użytku, ale dla mnie to niezwykle cenna informacja bo to u nas, w naszej gminie.

W mojej książce „Raj na tej ziemi”, jest taki rozdział, który zatytułowałam „Bliższa i dalsza przyszłość Chęcin”. Od tego czasu z wielką uwagą śledzę czy rzeczywiście to co Gmina zapowiadała, jest realizowane. Proszę mi wierzyć, tak, jest realizowane. I dzisiejsza informacja na Facebooku, mówi o rozpoczęciu pracy przy nowym projekcie, budowy parku.

Co ja na ten temat pisałam w roku 2017 ?” W samym środku Chęcin, jest miejsce, które przypomina lata siedemdziesiąte ubiegłego wieku. Kiedyś tu była ubojnia…… Ten brzydki, podmokły, ze starymi walącymi się zabudowaniami zupełnie nie pasuje do zmieniających się w szybkim tempie Chęcin. Gmina postanowiła zamienić go w Park Miejski…….

Wiosną 2017r. w holu CKiS zobaczyłam zwycięski projekt Pracowni Architektonicznej Studio Edyty Banachowskiej z Kielc. Wyłoniony został przez komisję…..Teren przyszłego parku podzielony jest na trzy części, najmniejszy obszar przeznaczono na skaterpark i pumptrack. W największym obszarze środkowym znajdzie się park. Ma to być część najcichsza, z dużą ilością ścieżek i zakątków do spacerowania, z oczkiem wodnym oraz „labiryntem”. Działki wschodnie oddane zostaną do dyspozycji młodszych i starszych dzieci. Będą tu trzy place zabaw, w tym typu skandynawskiego, zbudowanego z elementów naturalnych: kamiennych głazów, drewnianych bali, luźno wysypanego kopca piasku.

Chęciński Park Miejski będzie służył wszystkim. Tamtędy będzie wiodła droga dzieci do szkół, matek z dziećmi do przedszkola i żłobka, tamtędy będą podążać chorzy do przychodni, a mieszkańcy z Osiedla Północ przechodzić do starej części miasta. W wolnych chwilach dla oddechu i odpoczynku, przychodzić będą rodzice ze swoimi pociechami, a dziadkowie z wnukami. W wymarzonych warunkach będą prowadzić sąsiedzkie rozmowy”.

Cieszy mnie to, lubię gdy czyni się dobro dla zwykłych ludzi.

Jedna uwaga do wpisu “Tu się nie tylko mówi…

Dodaj komentarz