Słowo się rzekło

Czas biegnie nieubłaganie. Nie obejrzałam się a tu od wydania mojej książki „Raj na tej ziemi” minie niedługo 5 lat. Jeden z rozdziałów książki zatytułowałam „Bliższa i dalsza przyszłość Chęcin i gminy. W nim pisałam o tym co w najbliższych latach ma powstać w Chęcinach. I cóż to miało powstać?

Rondo chęcińskie, droga 762 za całe 51 milionów zł., żłobek i przedszkole, szlak kulturowy Władysława Łokietka, mała, ale ważna droga w Dobrzączce, Chęciński Park Miejski, Zbiornik w Lipowicy, Komisariat Policji, Biblioteka i Dom Seniora, Staropolski Ośrodek Górnictwa Kruszczowego w Miedziance, Centrum Pamięci Kultury Żydowskiej w Chęcinach, liczne ścieżki rowerowe.

Zachęcam mieszkańców Chęcin i gminy żeby razem ze mną sprawdzili czy rzeczywiście „słowo stało się ciałem”. Jestem pewna, że chodzicie i jeździcie bezpiecznie dzięki rondu, które powstało już dość dawno w pobliżu szkoły. Czy nie jechaliście czasami do Małogoszcza  piękną, szeroka i wygodną   drogą? Czy nie posyłacie  swoje dzieci a może wnuki do przedszkola i żłobka? Zapewne wiele razy korzystaliście ze szlaku kulturowego Wł. Łokietka, może nawet nie zastanawialiście się, ze to właśnie tym szlakiem idziecie, który prowadzi  od Domu Kultury aż na zamek. A kto z Was nie odpoczywał w pięknym Parku? Kto jeszcze nie odwiedził Zbiornika w Lipowicy, to serdecznie zapraszam jest na co popatrzeć. Posterunek Policji, szary, o pięknej konstrukcji już dawno stoi. A czy korzystacie z licznych ścieżek rowerowych, myślę że tak, przecież one służą nie tylko turystom?

Z wielkim zainteresowaniem patrzę na postępy w pracach przy synagodze i już się cieszę, że budowa Biblioteki jest  zakończona.

Tak pisałam w swojej książce o tym przedsięwzięciu

„W miejscu brzydkim i zaniedbanym stoi dziś stary budynek

po dawnej Spółdzielni Kółek Rolniczych. Wkrótce ulegnie całkowi-

tej metamorfozie, zamieniony zostanie na piękny, nowoczesny dom,

przeznaczony głównie na potrzeby nowoczesnej biblioteki. Część

oddana zostanie seniorom, organizacjom działającym w Chęcinach,

w tym i dla Chęcińskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Mówił o tym

burmistrz podczas swojego wykładu „Chęciny – teraźniejszość i przy-

szłość”. Znajdzie się zatem miejsce i dla nas, członków CHUTW. Tu

będzie sala, w której odbywać się będą wykłady i warsztaty. Będzie

tam nasze biuro, stojące otworem dla wszystkich, nasi członkowie

będą zachęcać wszystkich przybywających do wspólnego działania. Tu

powstawać będą nasze plany, a myśli będziemy przeobrażać w czyn.

Będzie to miejsce stworzone dla wszystkich, którzy nie wiedzą, co ze

sobą zrobić w jesieni życia, a szukają przyjaznego miejsca i przyja-

znych ludzi. Przy herbatce, kawie i muzyce będą mogli spędzać czas.

Nasz dom będzie stał wśród drzew, krzewów i kwiatów, będzie tonął w zieleni”

Wczoraj odwiedziłam to miejsce. Budynek duży, przestronny, pięknie wykończony i wymalowany. Z dala widać napis „Biblioteka”.  Był zamknięty, ale zobaczyłam jego otoczenie. Rzeczywiście jest pięknie, ale będzie jeszcze piękniej gdy zasadzone krzewy, drzewa, i różne rośliny urosną. Ławeczki już zachęcają do spoczynku i rozmów ze swoimi  koleżankami i kolegami z Uniwersytetu. Nie widziałam wnętrz, ale jestem przekonana, że wszystko będzie urządzone tak jak należy, mamy na to liczne przykłady.

Wszystko wskazuje na to, że w najbliższych tygodniach będzie uroczyste otwarcie. Już dzisiaj dziękuje  Burmistrzowi za to, że obietnice raz dane, są  realizowane.

Dodaj komentarz